Το Πα Κουά Τσάνγκ είναι μια από τις πιο διάσημες Κινέζικες Μαχητικές Τέχνες. Έχει ιδιαίτερες ξεχωριστές εκπαιδευτικές μεθόδους απόκτησης ικανότητας και η μέθοδος της χρήσης της παλάμης του αλλάζει ανεξιχνίαστα. Έχει μια καλά εδραιωμένη φήμη μέσα στον χώρο των Μαχητικών Τεχνών. Από την εποχή του Γκινγκ Τσεν Φενγκ (1851-1862), όταν ο Μάστερ Ντονγκ Χάη Τσουάν το πρωτοδημιούργησε μέχρι σήμερα, ασκείται και απολαμβάνεται καθημερινά από μαχητικούς καλλιτέχνες στην Κίνα και σε όλο τον κόσμο.
The Founder of Baguazhang G. Grand Master Dong Hai Chuan and his Tomb
Ο Μάστερ Ντονγκ Χάη Τσουάν είχε πολλούς στενούς μαθητές. Οι Γιν Φου, Μα Γουέϊ Γκι, Σι Τζι Ντονγκ, Σονγκ Τσαν Ρονγκ, Τσενγκ Τινγκ Χούα, Λιανγκ Ζεν Πο, Λιου Φενγκ Τσουν, Ζανγκ Ζαν Κούι, Φαν Ζι Γιονγκ και Λιου Μπάο Ζεν ήταν πολύ διάσημοι.
Όσον αφορά την ικανότητα, τις επιτεύξεις, την αφοσίωση και την φήμη, ο Μάστερ Γιν Φου και ο Μάστερ Τσενγκ Τινγκ Χούα ήταν οι καλύτεροι. Αν και οι γενικές αρχές και οι μέθοδοι της ικανότητάς τους στο Πα Κουά Τσάνγκ ήταν οι ίδιες, μετά από πολλά χρόνια εξάσκησης και διδασκαλίας, ο καθένας ανέπτυξε σταδιακά το δικό του ξεχωριστό στυλ. Αυτά τα στυλ έχουν γίνει γνωστά σαν το Γιν Στυλ Πα Κουά Τσανγκ και το Τσενγκ Στυλ Πα Κουά ΤσανγΜάστερ.
Cheng's Baguazhang The Founder/ Master Cheng Ting Hua Master Cheng You Xin
Ο Μάστερ Τσενγκ Τινγκ Χούα, ονομαζόμενος επίσης Γιν Φανγκ, καταγόταν από την κομητεία Σεν στην Χεμπέϊ. Γεννήθηκε το 1848 και πέθανε το 1900 σε ηλικία 52 ετών. Στα νεανικά του χρόνια ασκήθηκε στις Μαχητικές Τέχνες Σουάϊ Τζιάο και Σαολίν. Μετά από προτροπή ενός φίλου του έγινε μέλος της σχολής του Ντονγκ Χαη Τσουάν. Κατέκτησε την καθαρή ουσία και το πνεύμα του Πα Κουά Τσανγκ σε βάθος. Ο Μάστερ Τσένγκ ήταν ένας μεγαλόσωμος και δυνατός άντρας. Είχε ένα μαγαζί οπτικών στο Πεκίνο. Έτσι, όλος ο κόσμος τον φώναζε ¨Ο Οπτικός Τσενγκ με την Πνευματική Δύναμη¨.
Το 1900, οι Συμμαχικοί Στρατοί Οκτώ Χωρών, εισέβαλαν στο Πεκίνο. Ο Μάστερ Τσένγκ θέλησε να σταματήσει μια μονάδα του Γερμανικού στρατού που απειλούσε και εκφόβιζε τον ειρηνικό πληθυσμό. Εμπλεκόμενος σε μάχη με την μονάδα του Γερμανικού στρατού δέχτηκε τα πυρά των στρατιωτικών και σκοτώθηκε.
Ο Μάστερ Τσένγκ, είχε πολλούς μαθητές. Οι πιο διάσημοι είναι : Φενγκ Τζουν Γι, Ζανγκ Γου Κούι, Καν Λινγκ Φενγκ, Λι Γουέν Πιάο, Ζου Χσιάνγκ, Ζανγκ Γιονγκ Ντε, Σουν Λου Τανγκ, Γιανγκ Μινγκ Σαν, Γκούο Τονγκ Ντε, Λιου Μπιν, Τσενγκ Γου Γκόνγκ, Τσενγκ Γου Λονγκ και Τσενγκ Γου Χσιν. Όλοι αυτοί συνετέλεσαν πάρα πολύ στην ανάπτυξη του Τσενγκ Στυλ Πα Κουά ΤσάνγΜάστερ.
Ο Φενγκ Τσουν Γι ήταν καλός στην μέθοδο χρησιμοποίησης των ποδιών. Ο κόσμος τον αποκαλούσε ¨ο Φενγκ Τζουν Γι με τα Ιπτάμενα Πόδια¨. Ο Ζανγκ Γου Κούι ήταν από οικογένεια μυλωνάδων. Οι άνθρωποι τον φώναζαν ¨ο Μυλωνάς Ζανγκ¨. Ο Καν Λινγκ Φενγκ είχε το παρατσούκλι ¨ο Φαν Οχτώ¨. Ο Ζανγκ Γιόνγκ Ντε πουλούσε μπότες. Δεν ήξερε να γράφει και συχνά ζητούσε από τους άλλους να του γράφουν τα γράμματα που ήθελε να γράψει. Ο κόσμος τον φώναζε ¨ο Ζαν με τις μπότες¨. Ο Ζου Χσιάνγκ είχε σημάδια από ευλογιά στο πρόσωπό του. Τον φώναζαν ¨ο Σημαδεμένος Ζου¨. Ο Γκούο Τονγκ Ντε πουλούσε κουλούρια για να ζήσει. Ο κόσμος τον φώναζε ¨ο Γκούο με τα κουλούρια¨. Ο Γιανγκ Μινγκ Σαν εκπαιδεύτηκε αρχικά από τον Μάστερ Τσενγκ για να φτιάχνει γυαλιά οράσεως. Ύστερα ρώτησε τον δάσκαλό του αν μπορούσε να μάθει και Πα Κουά. Ο Λιου Μπιν ήταν ο νεότερος μαθητής του ΤσενγΜάστερ Όλοι οι παραπάνω άντρες είχαν πολύ καθαρές ικανότητες και ήταν διάσημοι στον κόσμο των Μαχητικών Τεχνών.
Ο Λι Γουέν Μπιάο, που λεγόταν επίσης Γκουάνγκ Που, ήταν ένας από τους πιο διακεκριμένους μαθητές του Τσένγκ Τινγκ Χούα. Ήταν μεγαλόσωμος και ψηλός. Τα μάτια του έλαμπαν και το πνεύμα του προκαλούσε δέος. Ήταν σωματώδης με τεράστια δύναμη. Κατέκτησε την καθαρή κατανόηση του Πα Κουά Τσανγκ σε βάθος. Ο Λι πρώτα ακολούθησε τον Στρατιωτικό Επόπτη Χσου Σι Τσάνγκ και πήγε στα βορειοανατολικά. Στο Φενγκ Τιαν διορίστηκε στην αντικατασκοπεία. Εκείνη την εποχή, πολλοί Μαχητικοί Καλλιτέχνες, όπως ο Πολέμαρχος Λι, ο Πνευματικός Παλαιστής Τζι Σι, ο Μαχητής του στυλ Πι Κουά Μπάο Ρονγκ και ο ανιψιός του κυρίου Τσενγκ, ο Τσενγκ Γου Γκονγκ υπηρετούσαν στον στρατό κάτω από τις διαταγές του. Αργότερα διετέλεσε αξιωματικός με τον Πρόεδρο Γκάο Κουν στο Πεκίνο. Μεταξύ των στρατιωτών του υπήρχαν τουλάχιστον δέκα από τους συμμαθητές του στο Πα Κουά και μερικοί νεότεροι μαθητές, όπως ο μαθητής του Μυλωνά Ζανγκ, ο Γκούι Γου Γκούι, ο μαθητής του Τσενγκ Γου Λονγκ, ο Χε Τζουν, ο μαθητής του Ζου Γουέν Μπάο, ο Λιου Ζι Γκανγκ και ο μαθητής του Τσενγκ Τιαν Χούα, ο Λιου Ζι Τάι. Όταν ο Φενγκ Γου Γιανγκ επαναστάτησε εναντίον του Προέδρου Γκαο Κουν, ο Λι σκοτώθηκε μέσα στη σύγχυση και στις λεηλασίες. Ο Μάστερ Λι ήταν διάσημος για την Παλάμη που Συμπιέζει (Τα Τσανγκ). Κανείς δεν τολμούσε να τον δοκιμάσει επιπόλαια. Την εποχή εκείνη, όλοι οι άνθρωποι των Μαχητικών Τεχνών τον επαινούσαν.
Ο Μάστερ Σουν Λου Τανγκ ακολούθησε τον μαθητή του Γκούο Γιουν Σεν, τον Λι Κούι Γουάν και μελέτησε Χσινγκ Γι Τσουάν. Ύστερα ζήτησε από τον Μάστερ Τσενγκ Τινγκ Χούα να τον διδάξει Πα Κουά. Αργότερα, γνώρισε τον Χάο Γουέι Τζιν. Επειδή η γνώση του ήταν ήδη σχετικά βαθιά, μελέτησε στη συνέχεια Ται Τσι Τσουάν. Ο Μάστερ Σουν μελέτησε καθαρά αυτά τα τρία στυλ Μαχητικών Τεχνών. Κατέκτησε βαθιά κάθε λεπτομέρεια και των τριών στυλ και τα συγχώνευσε και τα τρία. Έγραψε τα βιβλία ¨Το Αληθινό Νόημα της Μάχης¨. ¨Η Μελέτη του Χσινγκ Γι Τσουάν¨, ¨Η Μελέτη του Πα Κουά Τσανγκ¨, ¨Η Μελέτη του Τάι Τσι Τσουάν¨, και ¨Η Μελέτη του Σπαθιού του Πα Κουά Τσανγκ¨, τα οποία έγιναν κλασσικά για τις επόμενες γενιές. Ο Μάστερ Σουν εργαζόταν σαν Δάσκαλος Μαχητικών Τεχνών στο Κεντρικό Ινστιτούτο Κύο Σου του Ναν-ΤζινγΜάστερ Ήταν διάσημος παντού, και ήταν ένας από τους μεγαλύτερους δασκάλους Μαχητικών Τεχνών της εποχής του.
Master Sun Lou Tong Master Cheng You Long
Ο Τσενγκ Γου Γκονγκ, επίσης γνωστός σαν Χσιάνγκ Τινγκ, ήταν ανιψιός του Μάστερ Τσενγκ Τινγκ Χούα. Όταν άρχισε να ασκείται στο Πα Κουά Τσανγκ, σηκωνόταν με το λάλημα του πετεινού και εξασκιόταν επίμονα. Μια φορά, στο κατάστημα οπτικών, όλοι οι μαθητές βάδιζαν. Ο Οπτικός Τσένγκ ήταν στο κεντρικό δωμάτιο κι έπινε τσάι. Ο Μάστερ Γου Γκονγκ ήταν στην αυλή εξασκούμενος στις Εναλλασσόμενες Παλάμες. Ο Μάστερ Τσενγκ δεν μιλούσε και ο Γου Γκονγκ δεν επιτρεπόταν να σταματήσει ή να κάνει διάλειμμα. Μέσα σε τρία χρόνια ο Γου Γκονγκ βελτιώθηκε πάρα πολύ. Όταν ακολούθησε τον Μάστερ Λι Μπιάο στο Φενγκ Τιαν κυνηγώντας κατασκόπους, εξασκιόταν στις Παλάμες μ΄ ένα σιδερένιο ραβδί πέντε κιλών. Δεν ήταν ποτέ οκνηρός. Κάθε μέρα, από μόνος του, πήγαινε έξω και συνελάμβανε ληστές. Εκείνη την εποχή, όλοι οι ληστές άκουγαν το όνομά του κι έχαναν το κουράγιο τους. Κατείχε μια θέση στην Αίθουσα Πολιτικής Κατήχησης του Αρχηγείου της Βορειοανατολικής Στρατιάς του Ζανγκ Ζούο Λιν. Δίδαξε Πα Κουά Τσανγκ στον Ζανγκ Χσουέ ΛιανγΜάστερ.
Ο Τσενγκ Γου Λονγκ, αποκαλούμενος επίσης Χαι Τινγκ, ήταν ο μεγαλύτερος γιος του Μάστερ Τσενγκ Τινγκ Χούα. Όταν ήταν νέος δέχτηκε τις πατρικές διδασκαλίες του Οπτικού ΤσενγΜάστερ Όταν έχασε τον πατέρα του, εξάσκησε τις ικανότητές του με ακόμα μεγαλύτερη επιμέλεια. Αργότερα μελέτησε Τάϊ Τσι Τσουάν με τον Μάστερ Γιανγκ Τζιαν Χου και συνδύασε τις δύο τέχνες δημιουργώντας το ¨Πα Κουά Τάϊ Τσι Τσουάν¨. Είχε ανοιχτόχρωμο δέρμα, και ήταν από τη φύση του ειλικρινής και έντιμος. Είχε έναν αέρα σοφού. Ήταν καθαρός στο Πα Κουά ΤσανγΜάστερ Ήταν επίσης ειδικός στη ζωγραφική και στην καλλιγραφία. Ερεύνησε εκτεταμένα τις θεμελιώδεις αρχές των Μαχητικών Τεχνών. Ερεύνησε επίσης κάθε λεπτομέρεια της μεθόδου Δύο Ατόμων του Πα Κουά Τσάνγκ και των Τσεκουριών της Πάπιας του Μανδαρίνου των Μεσημβρινών του Πα Κουά. Πέθανε επειδή κάπνιζε πάρα πολύ. Όλοι οι συμμαθητές του τον θρήνησαν βαθιά.
Ο Τσενγκ Γου Χσιν, ονομαζόμενος επίσης Σου Τινγκ, ήταν ο δεύτερος γιος του Μάστερ Τσενγκ Τινγκ Χούα. Όταν ο Τσενγκ Τινγκ Χούα απεβίωσε, ο Γου Χσιν ήταν μόλις εννέα χρονών. Κατέκτησε πραγματικά τις αληθινές διδασκαλίες του πατέρα του, αλλά διδάχτηκε από τους μαθητές του Τσενγκ Τινγκ Χούα. Διδασκόμενος από τους μαθητές του πατέρα του έφτασε σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο. Σαν αποτέλεσμα αυτού, οι διδασκαλίες που έλαβε προέρχονταν από πολλούς δασκάλους. Δεν δέχτηκε μια επίσημη μετάδοση του Πα Κουά. Παρ΄ όλα αυτά οι ικανότητές του έφτασαν εκείνες του μεγαλύτερου αδελφού του, αν και δεν τις ξεπερνούσαν. Ο Μάστερ Γου Χσιν ήταν κοντός και μικρόσωμος. Ήταν ειδικός στο χαμηλό περπάτημα της λεκάνης. Ο κόσμος τον φώναζε ¨Γκούο Γε¨ (Κοντός Θείος). Το σύνολο των μελετών του ήταν οι 64 Παλάμες του, μόνο που τις δίδασκε πολύ δύσκολα. Μόνο ο Μάστερ Λιου Ταν Φενγκ πήρε τις διδασκαλίες του.
Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του Τσενγκ Στυλ Πα Κουά Τσανγκ
Grand Master Liu Jingru Master Tang Tung Wing
Όταν ασκείσαι, πρέπει να περπατάς τον κύκλο. Ο κάθε κύκλος αποτελείται από οκτώ βήματα με την ιδέα ότι τα πόδια βηματίζουν πάνω στα οκτώ τρίγραμμα. Περπατάς χρησιμοποιώντας τον Βηματισμό Βαδίσματος στη Λάσπη. Το εσωτερικό βήμα κινείται ίσια. Το εξωτερικό πόδι στρίβει λίγο προς τα μέσα. Το περπάτημα γίνεται πάνω στην άκρη του κύκλου και χωρίζεται σε ψηλές, μεσαίες και χαμηλές λεκάνες.
Όταν τα χέρια πηγαίνουν προς τα έξω, πρέπει να έχεις την μια παλάμη να εκτείνεται προς τα έξω μπροστά από το σώμα και την άλλη παλάμη να αμύνεται πίσω. Τα δάχτυλα και των δύο παλαμών δείχνουν προς τα επάνω. Οι αντίχειρες είναι τελείως ανοιχτοί. Το στόμα της τίγρης είναι κυκλικό και σπρώχνει προς τα έξω. Τα υπόλοιπα δάχτυλα είναι ελαφρά λυγισμένα. Τα δάχτυλα μπορούν να είναι ελαφρά ανοιχτά ή μπορείς να έχεις το τέταρτο και το πέμπτο δάχτυλο κολλημένα μαζί. Οι παλάμες βλέπουν μπροστά και είναι ελαφρά λυγισμένες. Το σχήμα του πίσω μέρους της παλάμης είναι σαν ένα κεραμίδι. Η βάση της παλάμης σπρώχνει προς τα έξω. Η δύναμη της παλάμης είναι σθεναρή. Ονομάζεται ¨Η Παλάμη των Νυχιών του Δράκου¨. Ο παραπάνω σχηματισμός της παλάμης είναι από τον Μάστερ Ντονγκ Χαη Τσουάν.
Τα βήματα στο Γιν Στυλ Πα Κουά Τσανγκ είναι μικρά, ζωντανά, και τείνουν προς ένα κανονικό βήμα. Στο Τσενγκ Στυλ Πα Κούα Τσανγκ, τα βήματα είναι λίγο μεγαλύτερα. Αλλάζουν και μεταβάλλονται σε πολλά σημεία. Το Τσενγκ Στυλ Πα Κουά Τσανγκ είναι ιδιαίτερα καλό στη χρησιμοποίηση μεγάλων στριφογυριστών και αγκιστρωτών βημάτων. Αυτό γίνεται, γιατί ο Τσενγκ Τινγκ Χούα ασκούσε το Σουάι Τζιάο στα νεανικά του χρόνια. Η μέθοδος των λαβών και των ρίψεων έχει συνδυαστεί μέσα στο Πα Κουά Τσανγκ του. Τα στριφογυριστά και αγκιστρωτά βήματα, αλλάζουν πραγματικά για να βάλουν τρικλοποδιά στον αντίπαλο.
Το χέρι που εκτείνεται προς τα έξω στο Γιν Στυλ Πα Κουά Τσανγκ είναι ευθύ, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στον αιφνιδιασμό, στην ταχύτητα και στην μεγάλη ελαστική δονούμενη δύναμη. Το αποκαλούν ¨Η Σκληρή Παλάμη¨. Το Τσενγκ Στυλ Πα Κουά Τσανγκ δίνει έμφαση στην αλληλεπίδραση του σκληρού και του μαλακού, με μεγάλο ποσοστό σπειροειδούς ενέργειας. Χρησιμοποιεί συχνά άγγιγμα (επαφή), κόλλημα, συνεχή ακολούθηση, εξουδετέρωση, εκροή και εξαπόλυση ισχύος, όλα συνδυασμένα μαζί.
Το Τσενγκ στυλ Πα Κουά Τσανγκ χρησιμοποιεί κυρίως κρυμμένες τεχνικές ποδιών. Είναι πολύ καλό στην χρησιμοποίηση της άκρης του πέλματος. Όταν εκτελείς την Διαπεραστική Παλάμη, η καρδιά της παλάμης πηγαίνει προς τα έξω, κάτω από το μπροστινό χέρι. Η μέθοδος της παλάμης περιέχει σύννεφο, ενδιάμεσο χτύπημα, διαπεραστικό κάρφωμα και χτύπημα μόνο που χρησιμοποιεί κυρίως σπρώξιμο, στήριξη προς τα πάνω, οδήγηση, παρεκτροπή, αγκίστρωμα, διαχωρισμό και προώθηση.
Το Τσενγκ Στυλ Πα Κουά Τσανγκ είναι πολύ καλό στην διατήρηση τριών τεχνικών συγχρόνως : Βάδισμα σαν ένας δράκος. Στρίψιμο σαν μαϊμού. Αλλαγή θέσεων σαν αϊτός. Μερικές φορές είναι συμπαγές και σφιγμένο. Μερικές φορές είναι μεγάλο και ανοιχτό. Είναι γρήγορο, κυκλικό και ζωντανό (δραστήριο). Απλώνεται παντού. Είναι ιδιαίτερα καλό στα στριψίματα, στα τυλίγματα, στα χτυπήματα και στις ρίψεις. Οι περιστρεφόμενες παλάμες είναι σαν στριμμένο σχοινί.
Οι φόρμες των τεχνικών της Παλάμης του Τσενγκ Στυλ Πα Κουά Τσανγκ
Grand Master Liu Jingru
Ο Μάστερ Τσενγκ Τινγκ Χούα είχε πολλούς μαθητές. Οι περισσότεροι απ΄ αυτούς είχαν ήδη ικανότητες στις Μαχητικές Τέχνες πριν αρχίσουν να διδάσκονται από τον δάσκαλο. Μερικοί από τους μαθητές, έμαθαν μόνο μερικές από τις παλάμες προτού φύγουν από τον δάσκαλο. Αυτοί, απέκτησαν πολλή φήμη ανάμεσα στους συγχρόνους του.
Έτσι, κατά τον καιρό της τέταρτης γενεάς, τα ονόματα των μεθόδων εξάσκησης των βασικών οκτώ παλαμών, των οκτώ μεγάλων παλαμών και οι φόρμες τους δεν ήταν πια οι ίδιες. Ο μαθητής του Τσενγκ Γου Λονγκ, ο Σουν Χσι Κουν έγραψε το ¨Αυθεντικές Μεταδόσεις του Πα Κουά Τσανγκ¨. Στο έργο αυτό, οι οκτώ Παλάμες του είναι : η Απλή Αλλαγή της Παλάμης, η Διπλή Αλλαγή της Παλάμης, η Παλάμη της Ρευστής Στάσης, οι Τρεις Διαπεραστικές Παλάμες, η Παλάμη του Περιστρεφόμενου Σώματος, η Παλάμη του Ανατρεπόμενου Σώματος και η Παλάμη του Σώματος που Επιστρέφει. Ο Μάστερ Τσενγκ Γου Χσιν ήταν ο μικρός αδερφός του Τσενγκ Γου ΛονγΜάστερ Οι Οκτώ Μεγάλες Παλάμες του δεν περιέχουν τις Τρεις Διαπεραστικές Παλάμες, αλλά αντί γι΄ αυτές έχουν την Παλάμη του Σώματος που Στρίβει. Στη σχολή μας ακολουθούμε αυτή την παράδοση στις Οχτώ Μεγάλες Παλάμες.
Οι Οκτώ Βασικές Παλάμες :
1. Η Άγρια Τίγρη φεύγει απ΄ το Βουνό
2. Το Μεγάλο Πουλί ανοίγει τα Φτερά του
3. Το Λιοντάρι ανοίγει το μεγάλο του Στόμα
4. Ο Άσπρος Πίθηκος προσφέρει το Ροδάκινο
5. Αγκάλιασε το Φεγγάρι στο Κέντρου του Στήθους
6. Τα Διεισδυτικά Χέρια της Μαύρης Αρκούδας
7. Δείξε τον Ουρανό και μπες μέσα στη Γη
8. Τα Διαπεραστικά Νύχια του Πράσινου Δράκου.
Η κάθε Παλάμη έχει την δική της ιδιαίτερη ενέργεια και δύναμη. Η κάθε Παλάμη έχει επίσης την δική της ξεχωριστή μέθοδο εφαρμογής. Αυτές οι Οκτώ Βασικές Παλάμες, δεν είναι απλά κομμάτια των τεχνικών παλάμης του Πα Κουά, αλλά είναι επίσης το θεμέλιο και η βάση των Οκτώ Μεγάλων Παλαμών και των Εξήντα Τεσσάρων Παλαμών. Γι΄ αυτό ονομάζονται «Οι Οκτώ Βασικές Παλάμες».
Grand Master Liu Jingru
Οι Οκτώ Μεγάλες Παλάμες :
Οι Οκτώ Μεγάλες Παλάμες, δεν είναι μόνο οι θεμελιώδεις φόρμες για την εξάσκηση των ικανοτήτων του Πα Κουά Τσανγκ, αλλά η κάθε μια απ΄ αυτές περιέχει επίσης οκτώ διαφορετικές μεθόδους χτυπημάτων.
Η Παλάμη της Μονής Αλλαγής είναι το χτύπημα του χεριού που εκτείνεται προς τα έξω. Εμφανίζεται εντελώς ξαφνικά και τελειώνει αμέσως. Η Παλάμη της Διπλής Αλλαγής, είναι μια συνέχιση της παλάμης της Μονής Αλλαγής, εκτελώντας δυο ή τρία συνεχή χτυπήματα. Η Παλάμη της Ρευστής Στάσης πηγαίνει προς την ίδια κατεύθυνση με το επιτιθέμενο χέρι του αντιπάλου. Η ενέργεια και η δύναμη ρέουν με την κίνηση και ταυτόχρονα χτυπάει. Η Παλάμη Πίσω Από Το Σώμα, πηγαίνει αντίθετα με την κατεύθυνση του επιτιθέμενου χεριού του αντιπάλου, αντίθετα στην ενέργεια και στη δύναμή του και ταυτόχρονα χτυπάει. Η Παλάμη του Στρεφόμενου Σώματος στρίβει προς τα αριστερά και προς τα δεξιά μπροστά από τον αντίπαλο. Περιέχει μεθόδους χτυπήματος με περιστροφή προς τα αριστερά και με στροφή δεξιά. Η Παλάμη Του Εφαπτόμενου Σώματος χρησιμοποιεί επί τόπου βηματισμό με τα δάκτυλα των ποδιών προς τα μέσα και προς τα έξω, μπροστά στον αντίπαλο. Χρησιμοποιεί χτυπήματα κοντινής απόστασης. Η Παλάμη Του Μεταστρεφόμενου Σώματος χρησιμοποιεί ξαφνική μεταβολή του σώματος για να χτυπήσει σε αντίξοες περιπτώσεις. Η Παλάμη Του Επιστρέφοντος Σώματος, χρησιμοποιεί χτυπήματα και άμεση απομάκρυνση από τον αντίπαλο. Ξαφνικά, γυρίζεις πίσω και ξαναχτυπάς, νικώντας έτσι τον αντίπαλο με μια αιφνιδιαστική κίνηση. Έτσι, το ρητό : "Αν έχεις τη Μονή, πρέπει να έχεις και την Διπλή. Αν έχεις την Ρευστή πρέπει να έχεις και την Πίσω. Η Παλάμη του Στρεφόμενου Σώματος περιστρέφεται αριστερά και στρίβει δεξιά. Η Παλάμη του Εφαπτόμενου Σώματος δεν είναι μακριά από το σώμα του αντιπάλου. Η Παλάμη του Μεταστρεφόμενου Σώματος είναι σαν το μεταστρεφόμενο σώμα ενός Πύθωνα, νικώντας τον αντίπαλο με μια αιφνιδιαστική κίνηση. Η Παλάμη του Επιστρέφοντος Σώματος χτυπάει και απομακρύνεται και ξαναγυρίζει. Μοιάζει μ΄ ένα γεράκι που στρίβει το κεφάλι του για να τσιμπήσει το σώμα του.
Οι Εξήντα Τέσσερις Παλάμες:
Αν και δεν περιλαμβάνονται στις Οκτώ Μεγάλες Παλάμες, η κάθε παλάμη περιέχει άλλες εφτά παλάμες. Όλες μαζί ονομάζονται ¨Οι Οκτώ Παλάμες της Μονής Αλλαγής¨. Αυτές είναι οκτώ είδη χτυπημάτων με το προς τα έξω εκτεινόμενο χέρι να χτυπάει ξαφνικά και γρήγορα. Οι Οκτώ Παλάμες της Διπλής Αλλαγής συνεχίζουν από την Παλάμη της Μονής Αλλαγής. Περιέχουν οκτώ είδη χτυπημάτων που εκτελούνται δύο ή τρεις φορές συνεχόμενα. Οι Οκτώ Παλάμες της ρευστής Στάσης περιέχουν οκτώ είδη χτυπημάτων που κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση με το επιτιθέμενο χέρι του αντιπάλου. Οι Οκτώ Παλάμες Πίσω από το Σώμα περιέχουν οκτώ είδη χτυπημάτων που πηγαίνουν αντίθετα από την κατεύθυνση του επιτιθέμενου χεριού του αντιπάλου, της ενέργειας και της δύναμής του. Οι Οκτώ Παλάμες του Στρεφόμενου Σώματος περιέχουν οκτώ είδη χτυπημάτων που εκτελούνται πότε στα αριστερά και πότε στα δεξιά, μπροστά στον αντίπαλο. Οι Οκτώ Παλάμες του Εφαπτόμενου Σώματος περιέχουν οκτώ είδη χτυπημάτων που γίνονται βηματίζοντας επί τόπου με τα πέλματα να στρίβουν προς τα μέσα και προς τα έξω, κοντά στο σώμα και μπροστά στον αντίπαλο. Οι Οκτώ Παλάμες του Μεταστρεφόμενου Σώματος περιέχουν οκτώ είδη ξαφνικών μεταστροφών του σώματος για να χτυπάει σε αντίξοες περιστάσεις, για να νικήσει τον αντίπαλο με μια αιφνιδιαστική κίνηση. Οι Οκτώ Παλάμες του Επιστρέφοντος Σώματος περιέχουν οκτώ είδη χτυπημάτων και απομάκρυνσης, και άμεσης επιστροφής για να χτυπήσεις.
Οι Εξήντα Τέσσερις Παλάμες είναι το πλήρες σύνολο των μεθόδων εξάσκησης που ο Μάστερ Τσενγκ Γου Χσιν έμαθε από τον Μάστερ Τσενγκ Γινγκ Χούα και όλους τους συμμαθητές του. Πραγματικά οι Εξήντα Τέσσερις Παλάμες είναι η εκπαίδευση της δεύτερης γενεάς, της τρίτης γενεάς και των 50 χρόνων της επίπονης εκπαίδευσης του Μάστερ Τσενγκ Γου Χσιν. Εξασκώντας τις Εξήντα Τέσσερις Παλάμες, όχι μόνο μπορείς να δυναμώσεις την ικανότητά σου, αλλά μπορείς και να εμπλουτίσεις τις μεθόδους της παλάμης και μπορεί επίσης να σε βοηθήσει να καταλάβεις τις ικανότητες και τα ουσιώδη σημεία του Πα Κουά ΤσάνγΜάστερ.
Οι Συνδεδεμένες Παλάμες του Σώματος που κολυμπάει:
Οι Συνδεδεμένες Παλάμες του Σώματος που Κολυμπάει, περιέχουν τις Βασικές Παλάμες, τις Οκτώ Μεγάλες Παλάμες και τις Εξήντα Τέσσερις Παλάμες αναδιοργανωμένες σε συνδεδεμένες σειρές. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διαγωνισμούς και σε επιδείξεις. Εφοδιάζουν τον ασκούμενο σε αισθητική χάρη. Εξασκώντας τις θα δυναμώσεις την επίγνωσή σου για την επίθεση και την άμυνα. Θα προσθέσει πολλές περισσότερες αλλαγές στις τεχνικές της παλάμης σου. Ο τρόπος κίνησης του σώματός σου θα γίνει πιο ευκίνητος. Οι τεχνικές βηματισμού σου θα γίνουν ακόμα πιο έξυπνες. Η ικανότητά σου θα γίνει πιο πλούσια. Μέσα από αυτή την εξάσκηση, ολόκληρο το σώμα, ο κάθε μυς, η κάθε άρθρωση και το κάθε όργανο, όλα τα μέρη κάθε φυσιολογικού συστήματος εξασκούνται. Αυτό απωθεί τις αρρώστιες, δυναμώνει το σώμα και είναι ένα μέσο επιμήκυνσης της ζωής.
Master Han and Master Tang Master Hong and Master Tang
Οι Φόρμες των Όπλων του Τσενγκ Στυλ Πα Κουά Τσανγκ
Ο Μάστερ Ντονγκ Χαϊ Τσουάν ήταν πολύ καλός στην τεχνική του κυρτού σπαθιού. Ο επιτάφιος του Μάστερ Ντονγκ λέει : "Τα χέρια του Ντονγκ εκτείνονταν πιο κάτω απ΄ τα γόνατά του, έτσι οι γροθιές και οι τεχνικές παλάμης του εκτοξεύονταν απρόσμενα και γρήγορα, και ήταν πολύ δύσκολο να αποκρουστούν. Το μήκος της λάμας του σπαθιού του Πα Κουά είναι 4 πόδια και 2 ίντσες.
Προσθέστε σ΄ αυτό το γεγονός ότι τα χέρια του Μάστερ Ντονγκ έφθαναν πέρα από τα γόνατά του, και πλησιάζουμε τα εφτά πόδια μήκος ή και περισσότερο. Μπορούμε να συμπεράνουμε ότι ο Μάστερ Ντονγκ, όταν κρατούσε ένα σπαθί στο χέρι του, θα έδινε ένα εντυπωσιακό και ασυνήθιστο θέαμα. Έτσι, όλοι οι μαθητές του Μάστερ Ντονγκ ήταν καλοί στο σπαθί του Πα Κουά. Το Τσενγκ Στυλ Πα Κουά Τσανγκ περιέχει το Σπαθί του Χεριού που Κυλάει, το Σπαθί που Δείχνει το Δρόμο, το Σπαθί που Εμποδίζει το Πλήθος και το Σπαθί που Στρίβει, το οποίο χρησιμοποιεί τις αρχές του βηματισμού και του στριψίματος της τέχνης.
Το Τσενγκ Στυλ Πα Κουά Τσανγκ περιέχει την τεχνική του ίσιου σπαθιού. Ο Σουν Λου Τανγκ έγραψε το βιβλίο "Η μελέτη του Σπαθιού του Πα Κουά". Ο Μάστερ Σουν Χσι Κουν έχει επίσης μια μέθοδο ίσιου σπαθιού στο βιβλίο του "Η Αληθινή Μετάδοση του Πα Κουά Τσάνγκ". Το στυλ και ο τρόπος χρήσης του ίσιου σπαθιού είναι παρόμοιο με το κυρτό σπαθί του Πα Κουά έχει δύο κόψεις και εκτός από τις τεχνικές κοψίματος, υπάρχουν πολλές τεχνικές καρφώματος, χρησιμοποιώντας τη μύτη του σπαθιού.
Υπάρχουν τεχνικές λόγχης στο Τσενγκ Στυλ Πα Κουά Τσανγκ, πολλές από τις οποίες προέρχονται από τις διδασκαλίες του "Μακριά Λόγχη" Λιου Ντε Κουάν. Μετά τον θάνατο του Μάστερ Τσενγκ Τινγκ Χούα, ο ¨Μακριά Λόγχη¨ Λιου ήταν ο διευθύνων δάσκαλος και έλεγχε τους νεότερους μαθητές. Έκανε ότι καλύτερο μπορούσε για να τους διδάξει κι έδειχνε καθοδήγηση και υποστήριξη στους λιγότερο προχωρημένους. Η μετάδοσή του ήταν η Λόγχη του Μαχητικού Σώματος, οι Οκτώ Λόγχες, το Άσπρο και το Μαύρο Γεράκι, το Μικρό Γεράκι, η μέθοδος του δόρατος με πέλεκυ, μέθοδος Τσιν-να και η πρακτική της ευθείας γραμμής των 64 χεριών.
Στις 8 Μαρτίου του 2004, είχαμε την τιμή να φιλοξενήσουμε τον Grand Master Liu Jingru μαζί με τον βοηθό του Master Hong Cheng καλεσμένος από τον Δασκαλό μου Master Tang Tung Wing.
Στης 9 Μαρτίου ο Grand Master Liu Jingru και οι Masters Hong Cheng και Tang Tung Wing επισκέφτηκαν την σχολή μου στη Βάρη. Τους επιφιλάχθει μεγάλη υποδοχή από εμού προσωπικά, τους μαθητές μου, και από τους κατοίκους της περιοχής.
Ακολούθησε μεγάλη επίδειξη στο Κινέζικο Κουνγκ Φου, πάνω στα στυλ του Wing Chun Kung Fu, Tang Lang, και Ba Gua Zhang, με μεγάλη επιτυχία.
Ο Grand Master έμεινε κατενθουσιασμένος από το επίπεδο των μαθητών και εμού προσωπικά, από την φιλοξενία και από την θερμή υποδοχή τον κατοίκων.
Ο Grand Master παρέδωσε πρωινά ιδιαίτερα μαθήματα και απογευματινά ομαδικά για έναν ολόκληρο μήνα, έξι ώρες την ημέρα, βοηθούμενος από τους Masters Hong Cheng και Tang Tung Wing.